Monday, March 22, 2010

KEPUTUSAN - REGU FC VS X T TEAM

LIGA FUTSAL AHAD (FAILED)

REGU FC 3 VS X T TEAM 8

AHAD 21 MAC 2010
JAM 11.00 PG
SPORT PLANET IPOH



Ringkasan :
Bagaikan kapal yg hilang nakhoda...
Akhirnya, rekod tanpa kalah lebur buat Regu. Tahniah buat X T Team, yang kami memang sudah maklum, anda memang mahukan kemenangan ke atas kami. Rata-rata pemain Regu berada dalam di luar prestasi sebenar. Di mana ada yang kelihatan gugup, serta ada yang nampak keletihan @ pancit. Mungkin disebabkan faktor tiada latihan buat sementara
waktu.

Untuk makluman semua, kapten kami saudara Pedot telah kehilangan bapanya yang telah kembali ke rahmatullah kerana kegagalan fungsi jantung. Allahyarham bapa Pedot telah meninggal dunia pada jam 10.00 mlm, di mana keesokkannya perlawanan Liga Futsal. Kami seluruh warga Regu fc merakamkan ucapan takziah buat Pedot, mudah2an Allahyarham ditempatkan bersama orang2 soleh.

Jelas sekali ketiadaan Pedot dibahagian tengah selaku kapten memberi kesan besar pada pasukan yang merupakan nadi @ enjin untuk gerakan dalam pasukan. Seolah2 pemain2 lain tidak mampu membuang mentaliti yang hanya bergantung pada kapten seorang. Namun dibahagian pertahanan juga amat2 lah longgar hinggakan pasukan lawan mudah menolak hantaran yang menghasilkan gol. Kawalan pemain man to man juga tidak ketat.

Kebanyakan gol2 pasukan lawan adalah gol2 mudah diciptakan, dengan sentuhan2 sedikit sahaja mereka mampu menghasilkan gol. Goalkeeper juga kelihatan seperti sedikit gugup, banyak gol2 mudah dilepaskan. Secara keseluruhannya, mental kami amat2lah lemah. Ada waktu ketika kami hanya dibezakan dua gol, namun pemain2 sudah menampakkan usaha berjuang kian luntur.

Saingan bagi Kumpulan D kini semakin terbuka bagi merebut tempat ke Suku Akhir untuk 3 pasukan iaitu Regu fc, Reggae Fc dan X T Team di mana ketiga2 pasukan sudah memiliki kekalahan yang sama. Perlawanan berikutnya, kami akan bertemu dengan pasukan KPJ ISH B dan yang pasti kemenangan kali ini amatlah dinanti. Mudah2an dengan kekalahan ini memberi pengajaran dan sebagai lonjakan semangat bagi meneruskan saingan berikutnya.

Kelainan untuk game kali ini (secara peribadi) -
  • Kapten tiada.
  • Pakai jersi warna hijau, jersi tak rasmi.
  • Tiada sorakan regu..regu..regu..
  • Isteri aku tak datang.
  • Tiada pertukaran penjaga gol.
  • Tiada rakaman video.

- Kemenangan keempat adalah wajib, namun kami gagal melaksanakannya -

* Video rakaman untuk perlawanan ini,tidak dapat disiarkan. Jururakam tiada buat kali ini.

No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010