Monday, June 22, 2009

SELAMAT HARI BAPA


Imbas kembali kisah-kisah silam waktu kecil hingga ke hari ini.. Dikalangan adik beradik yang ramai, aku salah sorg anak yang selalu buat ayah angin satu badan. Ayah ibarat ada penggerun, dalam Islam itu sendiri bila ayah seorang yg tegas dan anak2 rasa gerun dan takut dengan ayah adalah bakal menjadi anak yang soleh..tapi entah la, memang jenis degil agaknya aku ni. Yang dikata gerun, bila tiba waktu solat subuh kalau mak datang kejutkan bangun solat siap dengan goncangkan badan pun kami buat tak endah, rasa sedap dan nyaman je tidor tu. Agak ayah balik surau solat subuh je, dengan berdehem atau kedengaran langkah kaki ayah je, kami ada gear automatik dengan segera dan sepantas kilat bangun dengan rasa segar dan ceria..mungkin inilah satu yang dikata penggerun tu..hehe.


Bila selalu je kena pukul dan marah, timbul kat hati rasa fed up, geram,benci dan rasa plak ayah dah tak sayangkan aku lagi. Sampai terdetik hati rasa hendak meninggalkan rumah..tu kira ganas la tu..

Tapi bila hidup dah rasa dewasa dan matang, rupa2nya semua yang aku alami sebelum ini adalah kesan atau bagaikan didikan sedangkan aku waktu itu hanya memikirkan seronok..seronok..seronok..rupa2nya pukul dan marah bukanlah tanda benci dan geram, tapi adalah didikan yang penuh berhikmah. Sehingga ke hari ini, aku merasakan yang memberi contoh pada aku adalah ayah aku hingga timbul dialah seorang idolaku..yang penting didikan agama adalah didikan paling atas yang ayah letakkan pada kami. Boleh dikatakan semua adik beradik aku adalah lepasan sekolah2 agama, cuma aku lepasan sekerat jalan..hehe...

Aku doakan semoga ayah mendapat keberkatan hidup di dunia dan akhirat serta terima kasih segalanya yang telah ayah curahkan selama ini..


-wan2day-

1 comment:

Anonymous said...

TESTING..

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010