Tuesday, July 6, 2010

PALESTIN - Perkongsian bermakna di Program Bicara Palestin


Assalamualaikum,

Alhamdulillah.. tahniah buat HALUAN Perak dan Ajk Masjid Ghufran serta kerjasama dengan KBHI di atas menjayakan program yang gilang ini yang telah berjaya menarik pengunjung seramai hampir 300 orang. Diserikan lagi dengan tetamu terhormat yang tidak asing lagi Saudara Noorazman Ketua Misi LL4G dengan ucapan dan penerangan yang cukup mengkagumkan. Sedikit gambar sebagai cerita ringkas suasana di sana.

Diruang pameran. Disediakan oleh SU KBHI.



Aulad mengambil bahagian penjualan majalah HALUAN.


Majlis yang baru bermula..


Anak2 mengambil bahagian mnyampaikan Sajak Palestin.


Saudara Noorazman dari HaluanPalestin merangkap Ketua Misi LL4G.


Apa yang nak dikongsikan menurut cerita saudara Noorazman, sewaktu beliau berada di Rafah untuk masuk ke Gaza melalui sempadan Mesir, beliau menonton siaran tv Israel dimana seorang tentera Israel yang buta diwancara akan kisahnya. Mengikut kisah tentera Israel, di suatu kawasan di Gaza yang mana bangunan2 semuanya telah musnah yang boleh diibaratkan padang jarak..lapang.. Tentera Israel cuba masuk melalui kawasan tersebut dalam usaha untuk menyerang bumi Gaza habis-habisan. Namun sebaliknya berlaku di mana terdapat sebaris tentera yang berpakaian putih. Tentera Israel terus melancarkan serangan bertali arus terhadap tentera baju putih. Agak mustahil dan pelik, tentera2 tersebut dengan mudah mengelak setiap peluru yang dihadapi. Malah setiap serangan, tentera2 tersebut mara kehadapan hingga berhadapan dengan tentera Israel. Akhirnya, dengan lemparan pasir atau tanah oleh tentera berbaju putih terhadap tentera Israel yang mengakibatkan mata2 tentera Israel menjadi buta. Subhanallah..

Saudara Noorazman berpeluang bertanyakan pada penduduk di Gaza tentang tentera berbaju putih ini. Namun mereka sendiri tidak pernah berjumpa dengan tentera2 ini, malah mereka sendiri pernah melihat semasa peristiwa itu berlaku.

"Dan tiadalah kamu berkemahuan (melakukan sesuatu perkara) melainkan dengan cara yang dikehendaki Allah; sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana (mengaturkan sebarang perkara yang dikehendakiNya)."
-Al-Insan A:30-

Ada juga peristiwa yang berlaku semasa sekumpulan Mujahid Palestin sedang memasang peluru roket untuk melancarkan serangan ke atas tentera Israel disebalik tembok kematian. Ajaibnya 2 peluru tersebut dengan sendirinya terbang menuju ke sasaran. Dengan izin Allah, peluru itu menepati tepat sasaran pada kem2 tentera Israel yang mengakibatkan 200 orang tentera Israel terkorban.

Mungkin ini adalah tentera bantuan Allah yang memberi pertolongan pada para Mujahidin serta rakyat Palestin. Dan sampai bila pun Israel tidak akan berjaya melenyapkan bumi Palestin, sebaliknya Israel yang akan hancur sehancurnya...

Sebagai peringatan !! Kalian semua amat2 digalakkan mengikuti ceramah2 mengenai Palestin dikawasan anda. Waktu ini, di mana2 sahaja pasti ada ceramah2 mengenai Palestin. Yang pasti, akan ada sentuhan hiba dan semangat jihad.. Mudah-mudahan kita berada golongan orang2 beruntung..


No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010