Tuesday, November 10, 2009

FUTSAL : Perlawanan persahabatan



Salam,

Tinggal beberapa hari lagi perlawanan liga futsal akan berlangsung. Disamping itu Regu fc mengadakan perlawanan persahabatan untuk memperaktikkan taktikal bagi digunapakai untuk perlawanan liga nanti. Beberapa perlawanan melibatkan Regu Fc, hasilnya :



Regu fc 8 vs Canning Fc 9 (Chinese)
- Minit2 terakhir Canning fc menjaringkan gol mudah hasil kesilapan GK, namun kombinasi antara Pedot dan Kecik amat jayanya.

Regu Fc 7 vs Tanpa Nama 8 (Melayu)
- Merupakan perlawanan yang menarik, kedua2 pasukan sering serangan. Regu Fc lebih banyak membuat cubaan2 bahaya, GK pihak lawan agak tangkas menangkis serangan2 kami.
- Masa seolah2 tidak mencukupi, hasilnya kami digagalkan lagi dengan jaringan yang membezakan satu mata.
Rumusan :
Setelah dilihat dan dinilai dalam kedua2 perlawanan ini, Regu Fc mampu menjaringkan gol bagi 30 Minit pertama. Kebanyakannya Regu fc terlebih dahulu mendahului jaringan gol diawal permainan, di hujung2 perlawanan, pasukan lawan dapat mendahului hingga ke akhir perlawanan. Dapat dilihat faktor stamina Regu Fc amat berkuasa pada permulaan perlawanan, ini amat penting di mana gol awal amat2 diperlukan bagi menyelamatkan mental2 para pemain dan pasukan. Namun agak khuatir berada dihujung permainan, di mana stamina seolah2 beransur hilang dan hanya mampu bertahan. Dengan ini, Regu fc telah mengenalpasti beberapa pemain yang diletakkan sebagai kesebelasan utama pasukan. Perlawanan persahabatan ini juga di kira sebagai kayu pengukur tahap keserasian dan taktikal pasukan. Mudah2an keputusan pada perlawanan sebenar adalah keputusan positif. Kemenangan pertama kami adalah WAJIB.

-wan2day-

No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010