Monday, January 18, 2010

FUTSAL : IPOH FUTSAL CHALLENGE

Salam,

Pada hari Sabtu bersamaan 16 Jan 2010, di mana berlangsungnya satu pertandingan futsal yang melibatkan pasukan Regu Fc. Mengikut pada jadual asal, pertandingan akan tamat pada hari Ahad. Namun pihak pengurusan telah meminda dengan pertandingan berakhir pada hari Sabtu juga di atas faktor-faktor tertentu. Akhirnya persoalan terjawab mengenai juara pada pertandingan itu dan juga nasib bagi Regu Fc.

Regu Fc telah membariskan Kie sebagai penjaga gol, Rushdi, Wan2day, Pedot, A.P (Budak baru, ntah mana datang tiba2 ada plak waktu pertandingan), Aswad, Awan dan Jai sebagai penggalas pasukan Regu fc. Namun percaturan dan latihan yang dijalankan serba tidak menjadi. Regu Fc hanya berjaya melayakkan diri pada peringkat kedua, serta kecundang untuk melangkah ke Suku Akhir. Amat berbeza pada perlawanan yang lain. Serba sedikit yang aku nampak di atas kelemahan Regu Fc pada pertandingan tersebut :

  • Kekurangan mengasak atau marking pemain pasukan lawan.
  • Terbawa-bawa gaya permainan sewaktu perlawanan liga :- bezanya di sini, pertandingan ini menggunakan masa yang terlampau singkat (5 minit+ 5 minit), rata-rata pemain lebih bermain secara santai, bukan dengan secara kepantasan dan kekuatan untuk menekan pasukan lawan.
  • Tidak bermain secara all out atau kerahan stamina habis-habisan.
  • Lebih kepada create perlawanan.
  • Beberapa pemain kelihatan hilang punca.
  • Pergerakan permainan agak perlahan, contoh boleh dilihat bila berdepan dengan pasukan yang mempunyai pergerakan kepantasan tinggi. Akan kehilangan bola dengan mudah.
Mungkin pihak jurulatih lebih arif, dan nampak akan kelemahan pasukan di atas pengamatan beliau sendiri.

Dengan kekalahan ini dapat membukakan lagi mata para pemain, yang takut2 mungkin ada segelintir kita mungkin ada merasai diri terasa hebat dan star serta di buai mimpi tentang kemantapan semasa dalam pertandingan liga futsal. Ambillah yang keruh, simpanlah yang jernih. Kerana yang keruh itu dapat kita bersihkan dan atasi bagi dapat yang jernihnya.

1..2..3... Regu......Regu.......Regu...

Makluman : Pertandingan ini telah di menangi oleh Soccer A dari KL(apa nama team ntah) Naib Juara Soccer B dari KL. Pada perlawanan separuh akhir melibatkan pasukan dari Lembah Kelang sahaja. Tak terbuat lagi pasukan dari Perak...hehe.. Pasukan pilihan dari Perak leboh pada peringkat suku akhir .

*Sebarang gambar tidak disiarkan, Nikon tak dibawa. Hanya hp Sony shaja, jadi.... aku malas nak upload..hehe

No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010