Tuesday, August 11, 2009

PALESTIN : Musuh lari dari Gaza hasil perjuangan penduduk

Selasa, 11/08/2009 – Briged Izzuddin al-Qassam, sayap tentera HAMAS mempersendakan kenyataan ketua pengganas Benyamin Netanyahu yang menganggap pengunduran mereka dari Gaza sebagai satu kesilapan. Briged itu menegaskan bahawa pengunduran itu sebenarnya terpaksa dilakukan hasil perjuangan dan keteguhan penduduk Gaza.

Abu Ubaydah, jurucakap Briged al-Qassam berkata dalam kenyataan akhbar pada Ahad (9/8): “Tidaklah pelek jika ketua pengganas, Netanyahu mengisytiharkan kekesalan dan kedukacitaan Zionis terhadap pengunduran mereka dari Semenanjung Gaza.” Beliau juga menambah: “Adalah mustahil bagi mereka untuk kekal di Gaza. Apa yang dinyatakan oleh Zionis hari ini adalah bukti baru terhadap kebenaran logika dan manhaj pejuang Palestin dalam interaksi mereka dengan musuh mereka, Zionis.”

Abu Ubaydah juga berpendapat bahawa kenyataan dan perisytiharan secara jelas oleh Zionis hari ini bahawa mereka tidak akan keluar dari bumi Palestin adalah hasil daripada jaminan diberikan terhadap keselamatan mereka di Tebing Barat akibat penyelarasan keselamatan dengan pihak berkuasa Dayton-Abbas di sana.

sumber : http://www.palestine-info.info/ar/
penterjemah : muhajir

No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010