Monday, November 16, 2009

BIL HP TINGGI : CELCOM? SONY ERICSON? SPAM?


Salam,

Keliru aku keliru, memikirkan bil hp ku.. (lagu nowseeheart). Timbul persoalan yang bermain dibenak fikiranku, hinggakan perut yang kenyang berasa senak. 1st dalam fikiran aku nak tibai je terus Celcom yang mungkin ada masalah teknikal atau sistem yang mengakibatkan bil semasa aku mencecah RM150.00.

Bil bulanan aku selalunya tak sampai RM80.00. Tak ke pelik. Apabila aku cuba menghubungi pihak customer service Celcom, pihak Celcom juga mengatakan yang bil aku memang RM150.00. Aduhh.. Dia cakap kalau nak semak tunggu bil sampai.

Persoalan kedua.
Memandangkan hp aku jenis Sony Ericson, sememangnya terdapat button wap browsing kat keypad hp. Dengan tak sengaja dan mudahnya akan tertekan wap browsing dan berjalan dengan tenangnya. Adakah sebab ini bil aku naik macam air..??

Persoalan ketiga.
Aku penah terima sms dari wap free true tone dan memberi peluang kat aku untuk mendownload lagu secara percuma. 1st sms tertera RM0.00. Dengan gatai tangannya aku download lagu percuma tu, aku terima sms RM1.00. Dan dalam sms tu, ada maklumat mengatakan yang aku telah mendaftar wap true tone dengan bayaran RM1.00 Seminggu. Jadi tak lah ambil heran sebab memikirkan RM1.00 Seminggu sahaja. Adakah dengan sms spam ini aku terkena...??



Persoalan keempat.
Dalam bulan ni memang aku kerap pakai yang amat sangat. Sebab banyak berhubung dengan pemain2 Regu fc utk turun latihan, perlawanan persahabatan, bertanyakan tentang itu tentang ini. Yang boleh dikatakan sebagai Menteri Perhubungan. Tapi pelik juga, sebabnya pada 9.11.2009 bil semasa RM34.75 dan selepas 3 hari kemudian aku cuba semak bil semasa dan tubik RM150.00. Kalau ikut tarikh hari ni, maunya RM170 kot...huh.. Adakah sebab ini juga..??

Apakah hikmahnya disebalik kejadian ini, adakah sebab kelalaian aku Allah telah memberi bala kecil pada aku..? Muhasabahlah diri ini. Inna Lillah Hiwainna IlaiHirojiun..

-wan2day-

4 comments:

Anonymous said...

pihak regu fc tengah mencari peruntukan utk semua ahli Exco yang terlibat..... fadhli

wan2day said...

akan diusahakan bersama2...regu..regu..regu..hehe

Makcik Vogue said...

no 3 and no 4.
makcik kunci jawapan!
hehe...


btw,
salam ukhuwwah!

wan2day said...

mungkin agaknya..jzklh.

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010