Wednesday, April 28, 2010

KEPUTUSAN - REGU FC VS CHA CHA

LIGA FUTSAL AHAD (FAILED)

SUKU AKHIR

REGU FC 3 VS CHA CHA 6

AHAD 25 APRIL 2010
JAM 4.00 PTG
SPORT PLANET IPOH



Ringkasan :

Langkah terhenti..akhirnya terkandas..
1st sekali, amat2 mengecewakan.. segala persiapan seperti tidak bermakna. Namun kami redha dengan kemampuan kami yang terbatas ini. Sudah ditakdirkan kekalahan dengan pasukan ada 'nama' ini.

Rata2 pemain banyak meluahkan rasa kecewa dan sedih. Kami bermain mati-matian, namun kapten pasukan yang diharapkan seolah2 bermain hanya sekadar latihan. Pemain2 meluahkan rasa tidak puas hati terhadap tindak tanduk permainan kapten kami. Bukanlah disebabkan kapten pasukan regu kalah, tapi semangat juang yang ditunjukkan serta corak permainan yang dipamerkan amat mendukacitakan. Tenaganya seolah2 disimpan. Sepakan penalti yang tidak masuk serta sepakan padu mautnya hanya simpan sahaja. Ada pula yang nakal mulut mengatakan kapten jual game.. macam-macam...Amat berbeza sekali dengan perlawanan yang sebelum ini. Bayangkan kalau memakai baju seluar yang cantik tapi kasutnya usang dan buruk. Begitulah ibaratnya kapten kami dalam pasukan Regu. Lagipun perlawanan ini amat penting buat kami untuk melonjakkan kedudukan ke Separuh Akhir.

Namun sasaran pasukan Regu telah tercapai, menjejakkan kaki ke Suku Akhir.
Tahniah kepada semua pemain yang banyak memberi kerjasama sepanjang latihan dan perlawanan persahabatan yang dijalankan. Jadikan kekalahan sebagai pembuka minda dan belajar dari kesilapan. Keringat dan semangat anda akan kita teruskan pada saingan Liga Premier yang akan dilangsungkan pada Jun nanti. Insyaallah kita akan mengharungi saingan baru ini bersama pasukan2 yang terlibat dalam Suku Akhir ini. Thnaks All.. Satu pasukan bagaikan adik beradik...


- Posting agak lambat dibuat, sedang memendam rasa dan dalam tempoh berkabung...heheh -

* Video rakaman untuk perlawanan ini,tidak dapat disiarkan. mood dah tak seronok..hehe

2 comments:

usop_zali said...

ye ke...kekalahan ini boleh dijadikan suatu kebangkitan buat Regu FC...insyaAllah....try next tournament plak...

wan2day said...

kesedihan akan dibalas dengan kegembiraan..huhuh

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010