Tuesday, June 15, 2010

BERITA - Bicara lafaz cerai Anne Ngasri 21 Jun


ANNE bersama Abdul Wafi di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Permohonan pengesahan lafaz cerai talak tiga pelakon Naszriah Ngasri atau Anne dan suaminya, Abdul Wafi Hassan ditetapkan untuk perbicaraan oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam pada 21 Jun depan.

Hakim Syarie Shaiful Azli Jamaluddin menetapkan tarikh tersebut setelah membenarkan permohonan peguam syarie, Mohd. Hamidullah Che Hassan yang memohon supaya ditetapkan perbicaraan penuh kes itu dalam tempoh seminggu.

Mohd. Hamidullah mewakili Abdul Wafi, 29, selaku defendan manakala Anne, 26, yang bertindak sebagai plaintif tidak melantik peguam.

Terdahulu, peguam defendan memaklumkan bahawa pihaknya telah memfailkan pembelaan terhadap tuntutan plaintif dan menyerahkan penyata pembelaan tersebut kepada plaintif pagi semalam.


Wan2day - Tergamaknya si suami meletakkan talak 3 terhadap si isteri. Apa agaknya yang bermain difikiran si suami ketika itu..? Mereka ini juga merupakan pasangan bahagia yang suatu ketika berada di atas pentas Sehati Berdansa. Persoalannya..?? Adakah trend kawin cerai menjadi lumrah biasa dalam dunia selebriti..? Tak dinafikan ini semua kerja Allah, tapi apakah langkah pencegahan2 yg diambil dari berlakunya perkara sedemikian. Komen2 artis yang baru bercerai seolah2 seperti menyalahkan Allah shj. Sebagai contoh, "Dah tiada jodoh, takdir yang tentukan ".. Lihat balik jalan perkahwinan, adakah binanya rumah tangga hanya kerana menegakkan Baitul Muslim..? Adakah rumah tangga yang dibina sekadar memenuhi kehendak nafsu..? Adakah tertegaknya ibadah suami isteri di dalam rumah tangga itu sendiri..? Jagakah hubungan dengan Allah dalam rumahtangga..? Bila kita menjaga hubungan dengan Allah, pasti Allah memelihara kita..

“(Kiranya kamu tetap berdegil sekarang) maka kamu sudah tentu akan mengetahui kebenaran apa yang aku katakan kepada kamu; dan aku sentiasa menyerahkan urusanku bulat-bulat kepada Allah (untuk memeliharaku); sesungguhnya Allah Maha Melihat akan keadaan hamba-hambaNya”.

(Surah Ghaffir A:44)

Bukan apa, kita boleh lihat dalam dunia2 selebriti tanah air, punca penceraian banyaknya hanyalah disebabkan orang ketiga.. Jadi salah siapa..???? Semoga Allah memberi kebahagiaan dan memelihara rumahtangga aku hingga ke akhir hayat kami.. Mudahan berada di dalam lindunganNya.

No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010