Thursday, June 3, 2010

PALESTIN - Lemahnya ummah di Malaysia, kuatnya ummah Palestin

Assalamualaikum,

Keadaan kesihatan semenjak 2 hari ni, tidak mengizinkan. Berbekalkan dengan mc 2 hari ni, insyaallah dengan kudrat tak seberapa ini akan digagahkan jua untuk memajukan posting2 tentang isu Palestin ini.

Alhamdulillah. Kesemua aktivis dari Haluan iaitu Sahabat Nurzaman, Dr Arbaie, Dr Syed Muhammad Haleem, Ust Al-Hami dan Mohd Nizam juga aktivis2 dari pelbagai Ngo serta wartawan telah selamat dan kini berada di Amman Jordan.

Terkenang akan satu program di KL di mana penyampaian ketika itu disampaikan oleh Akhi Nurazman tentang nasib2 rakyat Palestin. Berkisarkan tentang kehidupan seharian rakyat2 Palestin, satu tamparan hebat buat kita yang hidup aman damai serta mempunyai tempat tinggal selesa di mana rakyat2 Palestin yang berada dalam kedaifan lagi tidak aman masih mampu menghafaz Al Quran 30 Juzu dikala peluru2 beterbangan, telinga tidak lekang dari bunyian letupan. Subhanallah..

Cuba bayangkan kita ini yg hidupnya lebih baik tapi tidak mampu menghafaz Al Quran malah doa2 pilihan pun kita masih berkira2. Kata2 Akhi Nurazman ini, benar2 buat rasa diri ini tersangat daif dan lemahnya berbanding rakyat Palestin. Sambil itu juga, Akhi Nurazman berazam untuk menghafaz Al-Quran sepertimana rakyat2 Palestin lakukan yang memberi tamparan hebat buat kita. Dalam usrah ada sahabat pernah berkata, bila susahnya kita maka senanglah kita, bila senangnya kita maka susahnya kita yang merujuk dalam bentuk ibadah. Fikir2kan......

No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010