Monday, January 31, 2011

UPDATE - Info TERKINI pelajar Mesir

Situasi di Mesir terus bergolak. Beberapa pelajar-pelajar Malaysia yang telah selamat tiba ke tanah air. Berikut adalah info-info terkini.

INFO 1.

update 12:05pm 31/1/2011 (Isnin) GMT +8
laporan dari Lapangan Tebang Kaherah:

1. semua fligh ke luar mesir telah dibatalkan

2. semua flight masuk ke mesir tidak dapat dipastikan
3. harga ticket melambung sehingga 7 kali ganda
4. huru hara kat airport, dibanjiri manusia
5. dalam masa 24 jam, sekirang tidak ada perubahan terhadap jadual penerbangan, pelajar malaysia yg berada di airport akan bergerak pulang ke negeri masing2..

sumber: Tg Afiq Silahudeen, dilaporkan oleh: Azizi Al Fahri


laporan tambahan:


kwn ana call dr mansurah td..die ckp nk call sesame sendiri pon xleh..td ade perbncngan katenye..hanya separuh je yg dpt blik...katenye budak jpa dan budak mara je yg akan dpt balik..


-Mohd Afiq Al Fateh-

 INFO2.
Assalamualaikum..
kami sebahagian pelajar-pelajar mesir yang telah selamat sampai di Malaysia, dengan ini telah sepakat, seandainya pihak kerajaan, tentera dan NGO memulakan proses evakuasi (evacuation) dan rescue mission untuk pelajar dan rakyat negara kita di Mesir, kami dengan sukarela akan menyertai dan akan membantu dalam memandu proses itu di Mesir.

Kami bersedia untuk pulang semula ke Mesir dan membantu semua rakyat kita di sana, apabila pihak yang berkuasa memulakan proses evacuation !

mari sama2 kita berusaha membantu selagi yang boleh demi keselamatan dan nyawa rakyat kita di sana !

yang ikhlas,
pelajar mesir di malaysia  


INFO 3.
If you know anyone in Egypt, please pass this on to them. To bypass government blocking of websites, use numerical IP addresses: Twitter ”128.242.240.52” Fb ”69.63.189.34” Google ”172.14.204.99”. A French ISP offers free dial up internet access ~ +33 1 72 89 01 50 Login password: toto. Please pass this on and share.

-Akmal Aziz, Mansoura University, Egypt-



Untuk info-info penuh dan selanjutnya, sila layari Krisis Mesir, Nasi Pelajar Kita.



No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010