Monday, December 7, 2009

KEM REMAJA KBHI


Salam,

Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar. Di mana kem remaja yang diadakan di Pusat Rekreasi JPS Kuala Kangsar tamat dengan jayanya, walaupun disebelah malam hari pertama kem hujan turun dengan lebatnya hingga khemah yang dipasang telah dimasuki air. Program untuk tidur berkhemah telah ditukar kepada tidur di bahagian ruang dewan. Penyertaan adalah sebanyak 25 pelajar lelaki dan 25 pelajar perempuan yang juga melibatkan lebih kurang 15 orang fasilitator. Berikut adalah sedikit gambar2 sekitar Kem Remaja.

Peserta sedang solat Isya berjemaah

Fasi yang ditugaskan memberi makan..cunlah gaya catering.


Taklimat untuk tugasan pertama.

Saudara Helmi sahabat dari Johor sebagai penyampai pertama, gaya dan pengisian memang sesuai untuk jiwa muda.

Soalan ana.siapa Saidina Ali?Kalau sesiapa boleh jawab,ana bagi RM10..malangnya seorang pun taknak. Bukan tak tau tapi malu...

Ahli2 kelab mancing abu, sedang sediakan umpan untuk memancing di Sg Perak...esoknya..

Bersama fasi Abg Wan,hehe..sesi taaruf para peserta. Kumpulan Pemburu Jihad, kebanyakkannya malu bersuara, cabaran untuk menjadi leader dan tanggungjawab.

Kumpulan yang lain..

Waktu inilah hujan turun dengan lebatnya sekitar 5 jam. Memang lebat.. Bala untuk kedai yang berkaroke di sana...huh

Terbitnya sang suria..

Permainan sukaneka untuk pagi sebelum sarapan dan kuliah..memang enjoy.


Taichi dari usop..

Sebahagian fasilitator.

Gambar 5 star...ya a auw...hopperz kampung..haha

Terima kasih kepada semua petugas dan fasilitator yang terlibat kerana menjayakan program kali ini. Jutaan terima kasih kepada chef Taiping yang menyediakan juadah untuk para peserta dan fasilitator. Tanpa anda, kebulur la kami..huhu. Mudah2an kesan positif yang diperolehi hasil dari kem ini serta ukhwah yang terjalin terus menjadi erat bagi menguatkan lagi jemaah sebagai gerakan Islam.

-wan2day-






No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010