Wednesday, December 30, 2009

MELAKA VER.2 : Sambungan..

HOMESTAY PADANG TEMU
Memang berbaloi2...banyak bezanya kalau menginap di hotel. Kerana di homestay kami hanya bayar RM170 untuk satu malam, dengan kelengkapan seperti berada di rumah sendiri. Cuma di homestay kami tidak pula tuan rumah sediakan dapur untuk memasak, bukan apa terjadinya rekod silam yang menghantui tuan rumah dek kerana gas dapur.


MEDAN IKAN BAKAR UMBAI/PERNU
Satu lagi tarikan pelancong di Melaka, cukup terkenal dengan nama Umbai. Jadi kami pun teringin merasai apa yang menariknya di Umbai. Hampir 30 minit untuk cari tempat parking, memang sesak dan ramainya 'pemakan' yang 'memburu'..

LAWATAN SEKITAR BANDAR HILIR
Muzium Samudera
Sebahagian replika di Muzium Islam Melaka.
*Dalam banyak2 tempat untuk dilawat, Muzium Islam Melaka la paling sedikit orang lawati..sebab apa..??biasa la suasana Islam hari ini..
Sebelah atas pedang Asia terbesar yang tercatat ayat kursi. Sebelah bawah Pedang Zulfakar yang digunakan Nabi Muhammad SAW.
Takpasti samaada Quran atau sebaliknya tapi memang besar. Dan di sebelah bawah, Muzium Islam sendiri pun kena tipu dengan yahudi, kubah warna emas bukanlah Masjidil Aqsa yang sebenar.

Masjidil Aqsa yang sebenar..sekadar petunjuk shj.
Dan gambar surat Nabi Muhammad SAW.
Gambaran dari Bukit St Paul.
Gambar sebelah bukan nak promote tentang Gereja st Paul, tapi lebih pada tangkapan gambar semata2..

ZOO MELAKA

Cerita sikit tentang Zoo Melaka.. Bayaran di sini memang berbaloi dengan harga RM7.00 untuk dewasa dan RM4.00 kanak2. Rasanya lagi besar dari Zoo Taiping.
Haha..Kuda Padi Indie..
si owl mengeyit aku..pandai..
Ni sebahagian, jenuh den kalau satu zoo nak letak dalam ni..

Sambungan di posting Ver.3.






No comments:

HAKCIPTA TERPELIHARA WAN2DAY 2010